Alla inlägg under mars 2008

Av emma ericsson - 31 mars 2008 21:44


Jag spillde jättevarmt tevatten på handen nyss. Fy *** vad det gjorde ont. Det var nyss uppkokat och jag skulle hälla ut lite te ur muggen i diskhon eftersom jag ville få plats med mycket mjölk, men jag hällde lite fel. Jag skyndade mig att spola kallt vatten så länge tills handen isade och började krampa. ABSOLUT inte skönt


Men jag tröstade mig med världens godaste tunnbrödrulle med skinka. Undra hur det gick för giffarna ikväll? Jag måste ringa Andreas på momangen!


Sov bra!



Av emma ericsson - 31 mars 2008 17:24


Dagens humör: världslycklig och glad

Dagens borde: Jag borde ingenting, jag gör som jag vill.

Dagens frisyr: Hästsvans och knut

Dagens klädsel: Mina gråa mjukisar som jag skulle kunna bo i för resten av livet, jag älskar dom brallorna. Sedan min pappas blå skjorta som han gav till mig, lite för stor men världens bästa skjorta. Haha

Dagens planer: Fortsätta med mitt strålande humör

Dagens vill ha: Glass i stora lass! Eller nej förresten, en bulle.

Dagens längtan: Butta

Dagens beroende: Sylt

Dagens tråkigaste: Franska läxan kanske, men den borde gå på ett kick

Dagens personer: Allihopa!

Dagens irritation: Jag är inte irriterad idag, så det finns ingen

Dagens kommentar: Av Micka att jag var fin i håret

Dagens låt: Ja, vi har spelat på stand by me och when you say nothing at all på musiken idag på lite olika instrument så det är väl dem.

Dagens vän: Min fina Karin

Dagens onyttiga: SYLT! Just det, jag åt en peppis också. Men det kändes hur konstigt som helst. Jag vet inte hur dom kom hem till mig? Men jag hittade dem i lådan

Dagens dryck: Jag vill dricka vårat påsk-te. Jag har blivit kär. Annars har jag bara druckit vatten, kalas.

Dagens middag: Tacos innan träning, blir mer middag sedan. Och så åt jag fil med flingor och sylt. Fast det var inte gott, jag hatar dom där flingorna.

Dagens bästa: Att skratta och vara glad

Dagens sämsta: Att jag fortfarand har ont i nacken sen jag sov i bilen påväg hem från Åre

Dagens babe: Men, det är ju jag? Haha... Det där var inte ens kul, det var ett skämt. Jag skulle säga att det är Micka, den lilla sköningen!

Av emma ericsson - 30 mars 2008 17:35

HA! Jag har målat mina naglar i orange(t)? nagellack. Mamma tyckte det var "wild and crazy". Själv funderar jag på om jag kan spela basket nu? Det känns väldigt fel och "osportsligt". Upp till bevis imorgon! Känns inte som att basket och nagellack har någon bra connection. Vad det nu har med saken att göra, jag kan bara konstatera att det inte känns rätt. 


Jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill INTE , börja skolan imorgon... 2 månader kvar och jag tänker mest på nationella som gör mig så himla nervös. Fy bubblan


Förvånades av värmen då jag kom hem, 8,2 plusgrader i skuggan. Våren kommer allt närmare och jag blir bara lyckligare och lyckligare!


Mamma och pappa i fjällen. Vi åkte kabinbanan upp och är längst upp på berget.





Av emma ericsson - 30 mars 2008 14:13


Hemkommen för drygt en timme sedan och lycklig som aldrig förr


Är endock besviken att Dragons förlorade mot Norrköping på bortaplan, det borde inte ha slutat så. Men vinner de i övermorgon så är det bara en match kvar att vinna. Då kommer Norrk. känna press iallafall...


Här sitter vi på hotellrummet och de kollar på antikrundan medan jag läser tidningen. Inte för att det är några större fel på antikrundan.



Av emma ericsson - 28 mars 2008 19:50

Jag har hyggligt tråkigt. Sitter på en av hotellets datorer här på Holiday club i Åre. Vafan är det för märkvärdigt med Åre? Alla Stockholmare som står och skryter...Jises. TROTS att de antagligen bara besöker fjällen en gång om året och är urkass på skidor (Daniel och jag har nog sett) det så har de endå dyra märken som peak och scott på sig plus svindyra utrustningar? Vaaad är poängen?


Har nyss köpt en ramlösa blåbär i kiosken bredvid. Men det är inte för att jag tycker om blåbär, det var bara en fin färg på etiketten. Dock var den god.


Blåbär och hallon är nog de bär jag tycker sämst om, och lingon såklart. Jag ska inte vänta på bättre tider, så nu drar jag härifrån. Det enda jag hör är hockey i bakgrunden. Dessutom känns det som att folk står och kollar bakom ryggen


Bye

Av emma ericsson - 26 mars 2008 10:00

Igår på träningen fick jag en knuff av Ava så jag snubblade till. Det var ju absolut inte meningen, haha! Jag flög och landade med magen, RÄTT på bollen. Det gjorde inge ont men jag tappade luften så jag inte kunde prata. En liten stund senare upptäckte jag att jag hade två röda skrapsår, ett på vardera knä. Det ser ut som två näsor som nästan sitter på exakt samma ställe på båda knäna. Och ni vet, det är de där skrapsåren som svider som värst, och att shortsen skavde mot dem gjorde inte saken bättre.


Ikväll är det Dragons mot Norrköping. Kvartsfinal första matchen!


Föresten så kan jag göra ett undantag nu när Modo åkt ut och heja på Timrå. Heja, heja... Friskt humör.
Å gud, det där lät nästan trovärdigt, jag skulle nog till och med kunna se mig själv i klacken och vifta med en flagga.


Nu vill jag inte borsta tänderna något mera, jag har redan nyst en gång med tandborsten i munnen. Vet ni hur hemskt det är? Man vet inte vilken hål man ska hålla för och man vill gärna inte att det ska spruta tandkräm. Men det gjorde det. Lyckligtvis lyckades jag stoppa nästintill allt med händerna samtidigt som jag lutade huvudet bakåt och sprang in till toan. Usch vad jag inte tycker om det där..



Av emma ericsson - 25 mars 2008 21:37

Min fina, underbara, otroliga vän! Det är så skönt att ha dig.


Har nyss pratat i 3 timmar med varandra. Så båda har lite ont i örat, men det var så värt det. Puss!

Av emma ericsson - 25 mars 2008 09:51


Igår hade jag hur roligt som helst. Först kom Emma, min prinsessa. Gud vad vi skrattade, det var ingen hejd så himla roligt som vi hade. Jag älskar att skratta med dig!


Jag visade förresten henne min nya soptunna. Hon konstaterade att den var väldigt "jag" och typiskt mig.
Emma - "Andra hade liksom gått och köpt en vanlig i plast som ingen bryr sig om. Men inte du".


Sedan kom Robin och Oscar med en film, det var den som var läskig... Jag blev snällt nog erbjuden blöja, eller om jag frågade efter en, jag vet inte längre? Men jag klarade mig utan, inga skador skedda. Haehe ;)


Därefter bläddrade vi mellan kanaler och spelade kort. Det var inte direkt mindre roligt, men jag tror vi var ganska trötta +.


Ska på träning snart, bäst att borsta tänderna och slänga i linserna. Jag blev dessutom tacksamt väckt av pappas mobil imorse. Jag hade tänk att kliva upp kvart i tio men väcks istället en timme innan då jag tror att pappas mobil är min väckarklocka och jag fullkomligt flyger upp ur sängen, sätter på mig kläder och går på toa. Då dyker siffran 08.55 upp i mitt huvud. 08..08..kvart i tio? Det där kan fan inte stämma, jag går och kollar på mobilen och mycket riktigt så står det 08.55 Bara fem minuter i 9... Men med kläderna på och inte så vidare värst trött (för tillfället, vänta bara...) hade jag ingen lust att krypa tillbaka ner i sängen utan gick ner för en välbehövd frukost.


Ha det super


Presentation

Omröstning

Dragons eller Giffarna?
 Dragons
 Giffarna
 Ingen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards